Ahad, 7 Julai 2013

Ayat penunduk dan pengasih

DOA DAN AMALAN PENUNDUK DAN PENGASIH


 Bagi pembaca budiman yang selalu bertanya cara-cara berdoa dalam posting "DOA  PENUNDUK DAN PENGASIH". Berdoalah dengan mengikut adab-adab berdoa sebelum berdoa supaya doa dimakbulkan. Sebelum berdoa kita digalakkan menggunakan ayat-ayat al-Quran dan Salawat kepada junjungan kita . 

Di antara adab-adab berdoa hendaklah memulakan dengan memuji-muji Allah Taala terlebih dahulu kemudian disusuli dengan selawat ke atas Rasulullah S.A.W. Pastikan niat dibetulkan terlebih dahulu dan juga cara-cara kita berdoa hendaklah tidak melanggari syariat yang telah ditetapkan oleh Islam.

Dari tiga dalil yang di bawah ini dapatlah kita ketahui bahawa akan kepentingan doa itu. Ketahuilah bahawasanya al-Quran adalah kalam yang paling baik dan paling sempurna untuk manusia berhubung dengan Allah Taala (berdoa). Sehinggakan maksud solat dari segi bahasa juga ditakrifkan sebagai doa. 
For the readers who are always asking how to pray in a post-"DOA subjugator and loving". Pray to follow the best ways to pray before allowed to pray that prayer. Before we pray encouraged to use the verses of al-Quran and Salawat to our lord.

Among the best ways to pray let commences with the praise of Allah first and then pursued by the invocation to the Prophet Muhammad Make sure the fixed intention beforehand and also the ways we pray let not melanggari law set by Islam.

Of the three propositions below can we know will interest bahawa prayer. Know bahawasanya al-Quran is the word of the nicest and most perfect man in connection with Allah Ta'ala (pray). So the prayer intention in terms of language also comprehended as a prayer.

1. Surah Yassin: Ayat 36

 

Maksudnya:

"Maha Suci Tuhan yang telah menciptakan makhluk-makhluk semuanya berpasangan; sama ada dari yang ditumbuhkan oleh bumi, atau dari diri mereka, ataupun dari apa yang mereka tidak mengetahuinya". (Surah Yassin ayat 36)
meaning:

"Glory to Allah, Who created in pairs all creatures, whether from the earth grows, and of themselves, or of what they do not know". (Surah Yassin verse 36)

2. Surah Yusuf: Ayat 4.

 

Maksudnya:

"(Ingatlah peristiwa) ketika Nabi Yusuf berkata kepada bapanya: "Wahai ayahku! Sesungguhnya aku mimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan; aku melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku". "(Surah Yusuf Ayat 4)
meaning:



3. Surah Al-Hujurat: Ayat 13.



Maksudnya:

"Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih takwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu)." (Surah Al-Hujurat: Ayat 13)

4. Surah Ali Imran: Ayat 14.

 
Maksudnya:

Dihiaskan (dan dijadikan indah) kepada manusia: kesukaan kepada benda-benda yang dingini nafsu, iaitu perempuan-perempuan dan anak-pinak; hartabenda yang banyak berpikul-pikul, dari emas dan perak; kuda peliharaan yang bertanda lagi terlatih; dan binatang-binatang ternak serta kebun-kebun tanaman. Semuanya itu ialah kesenangan hidup di dunia. Dan (ingatlah), pada sisi Allah ada tempat kembali yang sebaik-baiknya (iaitu Syurga).

5. Surah Ali Imran: Ayat 31.




Maksudnya:

"Katakanlah (wahai Muhammad): "jika benar kamu mengasihi Allah maka ikutlah daku, nescaya Allah mengasihi kamu serta mengampunkan dosa-dosa kamu. Dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." (Surah Ali-Imran: Ayat 31).


DOA MEMBATALKAN SIHIR ATAU ILMU HITAM DENGAN MUDAH INSYALLAH




Maksudnya: (SURAH YUNUS:AYAT 80 & 81)

80. Setelah datang ahli-ahli sihir itu, Nabi Musa berkata kepada mereka: Campakkanlah kamu dahulu apa yang kamu hendak campakkan (dari benda-benda yang kamu jadikan sihir itu)!

81. Setelah mereka campakkan (benda-benda itu), Nabi Musa berkata: Apa yang kamu datangkan itu, itulah sihir; sesungguhnya Allah akan mendedahkan kepalsuannya (dengan mukjizat yang dikurniakanNya kepadaku); sesungguhnya Allah tidak akan menjayakan perbuatan orang-orang yang melakukan kerosakan.

Usaha dan ikhtiar kita insyaalah akan di perkenankan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan